قراؤنا من مستخدمي إنستجرام
يمكنكم الآن متابعة آخر الأخبار مجاناً من خلال حسابنا على إنستجرام
إضغط هنا للإشتراك

"إيلاف" من بيروت: تفاعل متابعو الممثلة المصرية تارا عماد عبر "إنستغرام" مع زيارتها لمأوى الكلاب. وفيما طالبها البعض بالاهتمام بأطفال الملاجئ بدلا من تبني الكلاب، أثنى البعض على تصرفها الرقيق مثمناً جهود المأوى بحماية الحيوات مع توالي التعليقات على الصور التي نشرتها من زيارتها للمأوى، والتي أرفقتها بتوضبحٍ شرحت فيه: "زرت من كام يوم ملجأ للكلاب، هناك في أنواع كلاب كتيرة أوي. كلاب اترمت في الشارع عشان مش بتخلف أو عشان عيانة، وكمان كلاب شارع واجهوا كم من الشر والعدوانية من البني آدمين، مع ذلك الكلاب دي لسه مبسوطة وبتحب الناس وبتحب تلعب، لو قادرين تساعدوا إنسان معناه إن قلبكم كبير، وبتحسوا بالناس".

وأضافت: " لو قادرين كمان تساعدوا حيوانات الشارع إنكم تعلموا أطفالكم إن الإساءة لحيوان في الشارع أو في البيت غلط فقلبكم أكبر وأكبر، علموا أطفالكم إن ضرب الحيوانات وقطع جزء من جسمهم مش شطارة، مترموش كلابكم وقططكم في الشارع عشان زهقتوا منهم، وكمان لو عندكم حيوان اعرفوا إن هو بالنسبالكم جزء من حياتكم بس أنتوا حياتو كلها، لو حابين تزوروا الملجأ تلعبوا مع الكلاب أو تتبنوا شوفو location فوق الصورة".

زرت من كام يوم ملجأ للكلاب اسمه @furever.rescue هناك في انواع كلاب كتيرة اوي. كلاب اترمت في الشارع عشان مش بتخلف او عشان عيانة او او او. و كمان كلاب شارع واجهوا كم من الشر و العدوانية من البنى ادمين. مع ذلك الكلاب دي لسة مبسوطة و بتحب الناس و بتحب تلعب . لو قادرين تساعدوا انسان معناه ان قلبكم كبير و بتحسوا بالناس. لو قادرين كمان تساعدوا حيوانات الشارع انكم تعلموا اطفالكم ان الاإساءة لحيوان في الشارع او في البيت غلط ف قلبكم اكبر و اكبر. علموا اطفالكم ان ضرب الحيوانات و قطع جزء من جسمهم مش شطارة. مترموش كلابكم و قططكم في الشارع عشان زهقتوا منهم. و كمان لو عندكم حيوان اعرفوا ان هو بالنسبالكم جزء من حياتكم بس انتوا حياتوا كلها. لو حابين تزوروا الملجأ تلعبوا مع الكلاب او تتبنوا شوفو location فوق الصورة

A post shared by Tara Emad - تارا عماد | (@taraemad) on