"إيلاف" من القاهرة: بعد ساعات من انتشار صورة من حفل زواجها الأول على المصور ميكي قبل نحو 15 عاماً، ردت الفنانة ريهام حجاج بشكلٍ حاسم على الصورة التي سُرِّبَت وظهرت فيها بشكلٍ مختلف وسط اتهامات بأنها خضعت لعمليات تجميل. علماً بأن الصورة مجتزأة من مجلة نشرت الخبر قبل أن تدخل ريهام عالم الفن.

وعلى الرغم من توقعات الجمهور في التعليقات أن تسريب الصورة تقف وراءها الفنانة ياسمين عبد العزيز طليقة رجل الأعمال محمد حلاوة الذي أعلن زواجه من ريهام مؤخراً بعد اتمام الزواج سراً في العام الماضي، إلا أن تعليقها&أكد هذه التوقعات، وتضمن رسالة غير مباشرة لياسمين عبد العزيز.

وكتبت "حجاج":&"الناس التافهة اللي اجتهدت عشان تطلع صورة قديمة لكتب كتابي من مجلة و تنشرها علي انها شئ ممكن يضايقني احب اقولهم اطلاقا !!، كل محاولات التشويه اللي عمالة تحصل(المدفوعة الأجر) لواحدة اتجوزت علي سنة الله و رسوله من راجل مطلق اصلا ان دلت علي شئ فتدل علي مرض النفوس (و نصيحة للستات الفاضية..مافيش راجل بيتسرق)".

وأضافت "الناس بتتجوز و تطلق عادي و كل شئ قسمة و نصيب و ربنا اللي بيبقي كاتب و مقدر ..بلاش تفاهة و لو كل واحد طلع صورته من خمستاشر سنة حايلاقي شكله اختلف عادي!! (خاصة صور الافراح اللي فيها ٣ كيلو ماكياج) دا رسمة الحواجب بتفرق..المهم الجوهر و انا مافيش حاجة في حياتي ممكن اتكسف منها و اللي حاصل دا ما شئ غير تفاهة و حقد عشان دا جواز".

واختتمت حديثها قائلة "اللي الناس بتباركلي عليه..لا خبر بقضية قتل و لا فضيحة مخلة للآداب!!كفاية هري و صحافة صفرا، طبعا الكلام دا للمرضي النفسيين اما كل الناس الطبيعية اللي باركتلي و فرحتلي و ماعرفتش ارد عليهم من كترهم ..بشكرهم و بقولهم يا رب مسلسل كارمن يعجبكم، يوم ١٠ فبراير علي ال سي بي سي ان شاء الله".