لكل فنان لمساته وأفكاره الخاصه وإبداعه، لكن المصور الفوتوغرافي البريطاني، ريتش ماكور، ابتكر طريقة جديدة للتصوير والترويج لأعماله عبر موقع "انستغرام"، وهو يستهدف في اعماله دول العالم.

جولة سريعة على حساب ماكور على انستغرام ستجد مجموعة من الصور التي تمزج بين الفكاهة والإبداع، وهو على ما يبدو ما جعل متابعيه يزيد عددهم عن 400 الف مستخدم.

هنا لوحة تستهدف بريطانيا، وتحديدًا برج ألبرت في لندن الذي تقوم إمراة عجوز بحياكته، فيا له من إبداع !

&
&
&
&
&
&
&
&
&
&
&
&

AD| For most of my twenties I lived about five minutes away from this bridge, in fact if you scroll down the bottom of my Instagram you'll find some images I took here when I first picked up a camera. I came back to Albert Bridge because this month @lumixuk set me a brief to go and capture some imagery based on the idea of 'Your City', and although I don't live around the corner anymore I wanted to come back with a new perspective (and my new LUMIX S1R) because there's a couple of tricky challenges with capturing this bridge. You'll see from my photos a few years ago that I couldn't quite figure out how to not over expose the lights without making the sky too dark- since then I've learnt what can be done in the edit to solve things like that, but even more recently I've learnt how powerful the high resolution mode on the S1R is and the fact that it can do some of the compositing in camera. This is why photography is addictive, there's always new tricks to try out and ways to keep improving #ShotInMyWorld

A post shared by paperboyo | paper creative (@paperboyo) on

أما في هذه الصورة، فيقوم عامل بنشر جزر مالطا.

&
&
&
&
&
&
&
&
&
&
&
&
&

AD| Comino's Blue Lagoon is entirely natural but if you asked someone to design the perfect swimming spot, I think they'd come up with something like this. The secluded lagoon is nestled away behind various rock formations, one of which has a distinctive carved out window that provides a view of the open sea beyond but also a re-assuring guard from the waves. The shallow waters transition through various shades of blue but wherever you choose to dip your toes in, the water is perfectly clear. The equally beautiful Gozo is just a short boat trip away (or you can take a ferry if coming from Malta). Gozo is another island full of wonders too, some natural and some man-made. Swipe through the carousel for a few of Gozo's highlights and delve into my stories for even more @visitmaltauk #VisitMalta #Comino #Gozo

A post shared by paperboyo | paper creative (@paperboyo) on

يروي المصور البريطاني لموقع سي ان ان، كيفية ابتكاره للوحاته، مشيرا إلى أنه يستوحيها من ثقافة البوب، والهندسة المعمارية، وطفولته وأي شيء آخر يلهمه.

وماركور هو مؤسس حساب "Paperboyo"، سعى طوال حياته إلى الوصول إلى إنجاز فكرة لم يسبقه أحدا عليها، ولهذا جاءت فكرة تسخير القصاصات الفنية لتزيين أبرز معالم السياحة في العالم.

وبعيداً عن معالم فرنسا، والنمسا، وآيسلندا، قرّر ماكور أن يضيف لمسته الفنية إلى مدينتي دبي وقطر، وذلك بسبب هندستهما المعمارية المميزة والمختلفة.

ويوضح المصور البريطاني لشبكة "سي ان ان" أنه "بسبب وجود مساحة أكبر في هذا الجزء من العالم، تبرز المباني أكثر، فهي ليست مخفية"، مضيفاً "هذا أمر رائع لأنه يمكن تقدير الهندسة المعمارية أكثر".

وفي مدينة دبي، على سبيل المثال، التقط ماكور صورة لبرج "كيان"، الذي يتميز بالتوائه، وأحضر معه "أطول مفتاح صوامل"، وذلك حسب ما جاء في تعليقه على الصورة.

وبعد أن يقضي وقتاً طويلاً للتوصل إلى أفكار جديدة، يحرص ماكور على تصميم القصاصات الفنية أولاً، ومن ثم رصد المعلم السياحي بعدسة كاميرته.

ورغم أن هذه العملية برمتها قد تستغرقه ساعات، بدءاً من تحديد الفكرة إلى وضع لمساته الأخيرة على الصورة، إلّا أن المصور البريطاني سعيد بعمله للغاية.


التعليقات

جميع التعليقات المنشورة تعبر عن رأي كتّابها ولا تعبر بالضرورة عن رأي إيلاف

أضف تعليقك

شروط النشر: عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.