إيلاف من بيروت: نفت الفنانة الشابة ميرهان حسين مجدداً ما يشاع حول تجسيدها لشخصية الإعلامية المثيرة للجدل ريهام سعيد في تدوينة عبر حسابها على "انستغرام"، مؤكدة على أن الدور الذي تقوم به في مسلسل "الخانكة" ليس له علاقة بشخصية "سعيد".

وعلقت على صورة جديدة نشرتها قائلة "يا جماعة للمرة التانية أنا عايزه أوضح لكم إن الشخصية اللي أنا عاملاها فى مسلسل الخانكة والقضية المطروحة في المسلسل ملهاش أي علاقة بالإعلامية الصديقة المحترمة ريهام سعيد، وعايزه أؤكد تقديري واحترامي لريهام سعيد على المستوى الشخصي والمهني".

واستطردت موضحة: "أحب أوضح إننا أصدقاء على المستوى الشخصي صداقة أعتز بها ولا أقبل أن يستغل أي أحد دور أنا بمثله ويلصقه بها، لأن ده تشويه ليها، لأن الدور والشخصية اللى أنا بعملها فى المسلسل ملوش أى علاقة بشخصية ريهام سعيد، وأنا بأكد ده من خلال معرفتي الشخصية لها، ريهام سعيد لمن لا يعرفها شخصيا هى ست بتعمل خير كتير، وست جدعة جداً جداً. وكإعلامية فهي من خلال برنامجها بتساعد فى حل مشاكل كتير من الناس باختلاف مشاكلهم واحتياجاتهم على عكس تماما شخصية نور اللي أنا بقدمها فى مسلسل الخانكة، لأن نور كل همها ابتزاز رجل الأعمال سليم الخواجة و تشويه صورة أميرة، وده جزء من الصراع الدرامي في مسلسل الخانكة".

واختتمت حديثها قائلة "أرجوكم حاولوا تستوعبوا إن ده تمثيل ودي قصة من خيال المؤلف قد تتشابه مع أحداث حصلت في الواقع بشكلٍ أو بآخر، لكن ده مش معناه إن الشخصيات الدرامية هى الشخصيات الواقعية، دي دراما يا جماعة".

 

للتوضيح فقط

A photo posted by Mirhan Hussein (@mirhanhusseinmima) on

 

 

يا جماعة للمرة التانية أنا عايزة اوضحلكم إن الشخصية اللى أنا عاملاها فى مسلسل الخانكة والقضية المطروحة فى المسلسل مالهاش أى علاقة بالاعلامية الصديقة المحترمة ريهام سعيد و عايزة أؤكد تقديرى و احترامى لريهام سعيد على المستوى الشخصى و المهنى وأحب أوضح إننا أصدقاء على المستوى الشخصى صداقة أعتز بها ولا أقبل أن يستغل أى أحد دور أنا بمثله و يلصقه بها لأن ده تشويه ليها لأن الدور و الشخصية اللى أنا بعملها فى المسلسل مالوش أى علاقة بشخصية ريهام سعيد وأنا بأكد ده من خلال معرفتى الشخصية لها. ريهام سعيد لمن لا يعرفها شخصيا هى ست بتعمل خير كتير و ست جدعة جدا جدا و كاعلامية فهى من خلال برنامجها بتساعد فى حل مشاكل كتير من الناس باختلاف مشاكلهم و احتياجاتهم على عكس تماما شخصية نور اللى أنا بقدمها فى مسلسل الخانكة لأن نور كل همها ابتزاز رجل الأعمال سليم الخواجة و تشويه صورة أميرة و ده جزء من الصراع الدرامى فى مسلسل الخانكة.. فأرجوكم حاولوا تستوعبوا إن ده تمثيل ودى قصة من خيال المؤلف قد تتشابه مع أحداث حصلت فى الواقع بشكل أو بآخر لكن ده مش معناه إن الشخصيات الدرامية هى الشخصيات الواقعية دى دراما يا جماعة.

A photo posted by Mirhan Hussein (@mirhanhusseinmima) on

 

 

 

يمكن عشان السنة دى فى رمضان أنا بعمل دورين شبه بعض... مذيعة عندها برنامج مهم و بتصور ريبورتاجات و بتعرض قضايا.. تقريبا بعمل نفس الدور فى مسلسلين السنة دى الخانكة و المغنى وده السبب اللى خلاني لازم افرق فى تقديمى للشخصيتين من حيث الشكل و طريقة الكلام و الآداء بشكل عام لأن الشخصيتين تقريبا متشابهتين فى الاحداث .. الصورة اللى على اليمين دى نور فى مسلسل الخانكة ذات الصوت الهادئ و النظرات الثابتة و الثقة بالنفس.. و الصورة اللى على الشمال دى جيهان الوكيل فى مسلسل المغنى ذات الإيقاع السريع و الاندفاع و التردد فى التصرفات.. وأنا كان لازم اخلق فروق زى دى بين الشخصيتين وده ممكن يكون سبب جعل البعض يتصور انى بقلد الإعلامية ريهام سعيد مع إن الشخصية مختلفة تماما عن شخصية ريهام اللى بكنلها كل تقدير و احترام.

A photo posted by Mirhan Hussein (@mirhanhusseinmima) on