قراؤنا من مستخدمي تلغرام
يمكنكم الآن متابعة آخر الأخبار مجاناً من خلال تطبيق تلغرام
إضغط هنا للإشتراك

إيلاف من القاهرة: بعدما نشر الفنان أحمد السقا تدوينة عبر حسابه على "فيسبوك" مستنداً فيها لتقريرٍ إخباري يؤكد استبدال عرض فيلمه "من 30 سنة" بفيلم "جحيم في الهند" الذي يقوم ببطولته محمد عادل إمام ومجموعة من فرقة مسرح مصر، حرص "إمام" على توجيه رسالة إلى "السقا" للتأكيد على براءته مما يحدث من حرب توزيع بين الفيلمين في صراع الصدارة على المركز الأول بالإيرادات.

وكتب يقول “انا هقول حاجة لوجه الله و ربنا شاهد علي كلامي ...انا طول عمري بحب ‫#‏أحمد_السقا‬ جداً و بعتبره بجد زي أخويا الكبير ... هو الممثل الوحيد في جيلة اللي حضرت له تقريباً كل أفلامة في السينما من كتر حبي فيه ... لما ابتديت امثل كان من امنيات حياتي إني اشتغل معاه ... و من اكتر المرات اللي فرحت فيها لما هو اللي اخترني بنفسة علشان أعمل دور أخوه الصغير في مسلسل خطوط حمرا اللي مازال من أكتر الأدوار اللي بحبها و فرقت معايا في شغلي علشان خاطر وقفت قدام احمد السقا ... انا بحبك اوي يا سقا و مبروك النجاح العظيم لفيلمك الجديد و من نجاح لنجاح دايماً يا حبيبي”.

السقا يرد:
ورد السقا على التدوينة قائلا "يا محمد يا حبيبي الفضل لربنا، ربنا يوفقك كمان وكمان انت اخويا وحبيبي" وهي التدوينات التي اكدت ابتعادهما شخصياً عن صراع شركات الإنتاج في الإيرادات.

فيما يلي رابطي التدوينة ورد السقا: