قراؤنا من مستخدمي إنستجرام
يمكنكم الآن متابعة آخر الأخبار مجاناً من خلال حسابنا على إنستجرام
إضغط هنا للإشتراك

رد الفنان هشام سليم على اتهام الفنانة ياسمين عبد العزيز لابنته بالسهر ضمن مجموعة من الشباب، مؤكداً على أن الحكم أول درجة وسيسقط وأنه سيقوم بمقاضاتها على&التشهير بسمعة&ابنته.


القاهرة: رد الفنان هشام سليم على اتهام الفنانة ياسمين عبد العزيز ابنته بالإعتداء عليها والسهر ضمن مجموعة من الشباب والفتيات حتى الصباح الباكر في تدوينةٍ كتبها عبر حسابه الخاص على "فيسبوك"، مؤكداً على أنه سيلجأ إلى القضاء

وقال في تدوينته "أولا أنا الحمد لله تركت القرية إللى إنتي فيها مش علشان الناس طردوني زي ما بيحصل للي ما يعرفوش الأصول، وأنا فعلا لا يشرفني أن تكوني جارتي لأن سمعتك في الوسط سبقاكي، ثانياً القضية لسة ما خلصتش ولما الحكم النهائي يطلع أرجو أن يظل القضاء عادل لأني سأثبت أنك كاذبة وتتمادين في الكذب حتي اليوم. ثالثًا إنتي في المحضر قلتي صوت عالي طالع من الفيلا بتاعة إللي جانبك، طب ما قلتيش ليه إن فيه حفلات صاخبة وبنات وولاد وشوية تحابيش من إللي بتأليفها، وألفاظ إيه إللي بتعفي عن قولها لما الوسط كله سمعك بتقوليها قبل كده وأكيد بناتي لم يقولوها (فاكرة التورتة اللي لبسوها في وشك في التصوير)".

وأضاف: "رابعاً إيه إللي وداكي عند الجار وقابلتي بناتي برة أمام الفيلا يعني ما كانوش جوة في الحفلة الصاخبة. خامساً لما الولاد والبنات طلعولك وهذا يؤكد إنك كنتي أمام فيلتهم ما فيش غير بنتي إللي ضربتك بالموبايل ده المفروض كانوا كلهم يتلموا عليكي ويتسلوا عليكي. سادسا ما جيبتيش سيرة العربيات السودة والبودي جاردات وطلبك يطلعوا المسدسات ليه؟ سابعاً مش تفهمي الأول القضايا بتمشي إزاي قبل ما تقولي المحكمة حكمت ولا الجهل القضائي عندك زايد. لو كده إسألي شلة المحامين إللي إنتي جايباهم. ثامناً لن اعتذر لك (لاني كلمتك أول يوم وجوزك رد عليا بعد تالت مرة) ولا ابنتي فإنت غلطانة إنك نزلتي من بيتك وتكلمي مع عيال وإللي يمشي ورا العيال ما يخلاش من التهزيق ونصيحة مني علشان تكذبي لازم تكذبي صح وما تنسيش إللي قلتيه قبل كده. إلي اللقاء في الحكم النهائي ويا تري لسة بتلعبي اسكواش".

واستطرد "لم أتدخل حتى الآن وكنت مسالمً،ً ولكن كلامك هذا عندما يخص بناتي وسمعتهم لن أسكت عليه. الحكم سيأتي وسترفع عليكي قضايا أخرى بالتشهير بسمعة بنات الناس، جملة أخيرة. سمعتك يعلمها الجميع وطريقتك لن تزيد من شهرتك، خاصة وأنت كاذبة من وقت حدوث المشكلة. أأسف أن تكوني من الوسط الفني وكان يجب أن تكوني بتاعة كرشة".

يُذكر أن رد "سليم" جاء على التدوينة التي كتبتها "عبد العزيز على حسابها الخاص على "فيسبوك" ويمكنكم الإطلاع عليها بالنقر على الرابط تحت باب "مواضيع ذات صلة" إلى اليسار أعلاه&بعنوان "ياسمين عبد العزيز ترد على هشام سليم".